İslam’da Tartışma – Eleştiri Kültürü ve Tövbe

ORİJİNAL MAKALE 32 SAYFADIR.

MAKALENİN TAMAMINI PDF OLARAK İNDİR 

İSLAM’DA TARTIŞMA VE ELEŞTİRİ KÜLTÜRÜ

“Hatasız kul olmaz” özdeyişinde olduğu gibi hiçbir insan eleştiriden muaf değildir. Bu nedenle, eksiklikleri ve hataları gösterilmeden ve hiçbir uyarıya gereksinim duymadan bireylerin gelişiminden söz etmek oldukça çok zordur. Hiç kimse mükemmel bir ailede ve mükemmel bir çevrede yetişmediği gibi kusursuz da değildir. Böyle olunca, onun bilincinde, karakterinde ve davranışlarında birtakım eksikliklerin, yanılgıların ve yanlışların olması kaçınılmazdır.

Düşünce ve inanç sistemleri de böyledir. Hiçbir düşünce veya inanç sistemi yoktur ki eleştiriden muaf olsun. Nitekim her biri, yoğun biçimde eleştirilere muhatap olmuştur. Bu eleştiriler, düşünce sistemlerinin kendilerini güncellemelerine, inanç sistemlerinde ise hurafe ve batıl inançların ayıklanmasına, hurafe ve batıl inançlardan arınık inanç sisteminin de doğru anlaşılmasına önemli katkısı olmuştur.

TEKNİK, HUKUKİ VE PSİKO-SOSYAL GEREKÇELER

Sorunlar, sıkıntılar ve anlaşmazlıklar meydana gelince, bunlarla ilgili nedenler ve gerekçeler ortaya konur.

Teknik ve tıbbi gerekçeler, ilahi yaratılış yasasıyla (kaderle) ilişkilidir. Bu yasa değişmez, ama sorunlar, sıkıntılar, kazalar ve afetler için önlem alınabilir. Önlenebilir olaylar ve durumlar, değişmez yaratılış yasası değil, insanın sorumlu olduğu alandır.

Hukuki ve Kitabi (dinî) gerekçeler, insanlar için mazur görülebilecek gerekçelerdir. Kasıtlı ve kasıtsız, bilinçli-bilinçsiz olmasına göre sorumluluklar derece derecedir.

Psiko-sosyal gerekçeler, çoğunlukla sorumluluktan kaçmayı amaçlayan mazeretler ve bahanelerdir. Bu amaçla, tembel ve sorumsuz davranan insanlar, savunma mekanizmalarına sığınır veya Schopenhauer’ın ifadesiyle eristik savunma geliştirirler.

ORİJİNAL MAKALE 32 SAYFADIR

MAKALENİN TAMAMINI PDF OLARAK İNDİR 

Çocuk Eğitimi

http://www.hakveadalet.com/cocukegitimi

Çocuk Eğitimi: İnsan, Sorumlu ve Sorunlu Varlıktır

http://www.hakveadalet.com/insan-sorumlu

Çocuklar Genellikle Olumsuz Davranışları Örnek Alır

http://www.hakveadalet.com/cocuk-ornek

Çocukça Yaşamlar– Ergence Tepkiler

http://www.hakveadalet.com/ergen-cocuk

İlahi Kültürde Eleştiri Kültürü ve Tövbe

http://www.hakveadalet.com/ilahi-kulturde-elestiri-kulturu

Yalana Son Vermeden Güven Oluşmaz

http://www.hakveadalet.com/yalanasonver

Yalansız Bir Dünya İstiyoruz

http://www.hakveadalet.com/kurtulus-yalanason

İlkesiz İnsanların ve Hukuksuz Toplumun Problem Çözme Biçimi ve Yöntemleri

http://www.hakveadalet.com/cahiliyede-problemcozme

Kimler uyarılardan rahatsızlık duyar?

http://www.hakveadalet.com/kimler-uyarilar-ve-elestirilerden-rahatsizlik-duyar

Kur’an’da Dürüstlük

http://www.hakveadalet.com/kuranda-durustluk

Dürüstlük Nedir, Ne Değildir?

http://www.hakveadalet.com/durustluk-nedir-ne-degildir

Dürüstlük Bir Yaşam Biçimi

http://www.hakveadalet.com/durustluk-bir-yasam-bicimi

Çocuklar Neden Ölmektedir?

http://www.hakveadalet.com/cocuklar-neden-olmektedir

Ateistçe Sorular: Çocuklar Neden Ölmektedir ve diğerleri

http://www.hakveadalet.com/cocuklar-neden-olmektedir

Çocuk Evliliğini Meşrulaştırma Çabaları

http://www.hakveadalet.com/cocuk-evliligi-mesrulastirma

You may also like...

2 Responses

  1. F. Doğan dedi ki:

    “Bilmek bir durum, inanmak bir duruştur.” şeklindeki sözün kime ait olduğunu biliyorsanız paylaşabilir misiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir