Düşünce – İnanç Sistemleri ve Kurallar
Düşünce ve inanç sistemleri, filizlenişinden ayakta dimdik kalmasına kadar varlığını sürdüren köklü bir ağaca benzer. Ağacın kökleri onun temel ilkeleri(düşünce ve inanç yapısı), gövdesi, dalları ve yaprakları onun kuralları(hukuku), meyveleri onun ahlakıdır(verimidir).
Kökler; gövdeyi, dalları ve yaprakları özgürleştirmeli. Gövde, dallar ve yapraklar; meyveleri korumalı. Meyveleri ise yararlanan herkese hayat vermelidir.
Doğru düşünce ve inanç yapısı, mensuplarını özgürleştirmelidir; Kula kulluğa izin vermemelidir, kişi soyunun her türlü isteğine koşulsuz bağlılık ve onu erişilmez, ulaşılmaz, yanılmaz ve unutmaz görmek özgürleşmeye engeldir.
Doğru düşünce ve inanç yapısının kuralları (hukuku), toplumu güven içinde yaşatmalıdır. Kuralların yalnızca haksızlık yapanlara işleyeceği bilinmelidir. “Öldürmeyeceksin, çalmayacaksın, haksızlık yapmayacaksın” derken bunun arka planında toplumu güven içinde yaşatmak olduğu ve keskin kısıtlamaların bunu yapmak isteyenleri bağladığı ve bu kısıtlamaların toplumu daha da özgürleştireceği bilinmelidir. Kuralların egemen olmadığı yerde kralların egemen olacağı ve keyfi davranacakları bilinmelidir. Kurallar egemen olacak diye insan faktörü es geçilerek kuralların krallaşmasına da izin verilmemelidir. Kurallar arttıkça özgürleşme alanının daralacağı da bilinmelidir. Eğer bir ağacın gövdesi insanları yağmura ve sıcağa karşı koruyamıyorsa, eğer dalları vahşi doğadaki saldırılara karşı koruma kalkanı ve yaprakları kamufle görevi göremiyorsa bu ağacın (kuralların) toplumu güven içinde yaşatamayacağı bilinmelidir.
Doğru düşünce ve inanç yapısının ahlakı (etiği/moralitesi), mensuplarını sağlıklı, doğal, dürüst, özgüvenli, sağlam karakterli ve güçlü kişilikli kılmalıdır. Eğer sözleriyle, davranışlarıyla, giyim-kuşamıyla ve yüz ifadeleriyle yapay, yapmacık ve sahte tiplemeler, hormonlu, abartılı, doğal olmayan, zayıf kişilikli ve kaypak karakterli bireyler ortaya çıkarıyorsa bu ağacın kökleri de, gövdesi de, dalları da, yaprakları da sorunludur. Ahlak ağacının meyvesinden yiyen herkes sağlıklı, huzurlu, mutlu ve kalıcı bir yarar elde eder. Ahlak (meyve), bir çıktıdır. Yanlış tercihli bir girdiden doğru sonuçlu bir çıktı çıkmaz. Doğru tercihli bir girdiden de yanlış bir bakımla işe yarar bir çıktı elde edilmeyecektir.